Monday, August 30, 2010

Steam meat


这是我们家沈老爷,爱吃的菜。。。
每次,当我问他。。有没有想吃的。。。
他就会说。。。 冬菜肉。。。
哈哈哈。。。 可是。。 我就是听了就算了。。因为我不喜欢洗那个用来蒸肉的盘子。。
肉渣总是粘在盘子上。。 真讨厌。

今天沈夫人的心情好。。。也想到如何不让肉渣留在盘子上。。
真开心。。盘子真的很干净

沈老爷没看见我在蒸这道菜。。一直问我还在煮汤吗?

当他看见这道菜时。。。 脸上是笑着的。。。



Ingredients:
200g minced pork 30%fat 70% meat
2 tblsp dong cai - soaked for 5min. slighted minced it
a dash of pepper
1/4 tsp salt
1/2 tsp soya sauce
1/2 tsp seseme oil
1 egg white
Marinated everythings together for @ least 1hour.
Steam for 10 - 15min depending on how thick your meats are being portion.
To prevent the meat from sticking onto the plate, wiped a thin layer of oil on the plate.

No comments:

Post a Comment